کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کار گروه شهید آیت الله مرتضی مطهری

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کار گروه شهید آیت الله مرتضی مطهری

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی شهر مقدس قم (کارگروه آیت شهید مرتضی مطهری) اولین نشست رسمی خود را در تاریخ 14 تیرماه 1392 با همکاری کارگروه شهیدآیت الله مفتح در پردیسان برگزار نمود
این کارگروه در کنار سایر کارگروه های الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان زیر مجموعه های شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی مشغول به فعالیت می باشد.

طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

به فضل الهی در تاریخ هشتم اردیبهشت 1392 نشست معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در حوزه علمیه مروی تهران با حضور طلاب و روحانیون این حوزه برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه حجت الاسلام کشوری، تبیین نقشه راه را  در حکم پاسخ به سئوال مهم و محوری چگونگی تولید الگوی پیشرفت اسلامی دانستند و قبل از تبیین نقشه راه به تبیین مسئله الگوی پیشرفت اسلامی پرداختند.

 

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی دقت در رابطه و تأثیرات توسعه مادی بر تکامل معنوی را زمینه فهم از مسئله الگوی پیشرفت اسلامی دانست و افزود: حکم ولی فقیه به ضرورت تولید الگوی پیشرفت اسلامی نتیجه اعتقاد به عدم تفکیک توسعه مادی از تکامل معنوی است. وی ادامه داد: اگر معتقد به تفکیک توسعه مادی از تکامل معنوی بشویم، دیگر نیازی به تولید الگوی پیشرفت اسلامی نخواهیم داشت و می توانیم کشور را با الگوهای موجود اداره کرد.

 

حجت الاسلام کشوری در ادامه جلسه "اشغال سن تربیت به وسیله نظام آموزشی مدرن" و "تضعیف نهاد خانواده ؛ به دلیل اشتغال بانوان در بخش تولید و خدمات" را از آفت های روشنِ پذیرش دیدگاه تفکیک توسعه مادی از تکامل معنوی دانستند.

 

وی جریانهای موجود حول این مطلب را یه سه جریان تقسیم کردند و افزودند: جریان اول ،جریان روشنفکری است که معتقد به عدم تفکیک توسعه مادی از تکامل معنوی و اصلاح قرائت دینی به نفع توسعه مادی می باشد، جریان دوم، جریان فهم سنتی از اسلام است که؛ معتقد به تفکیک توسعه مادی از تکامل معنوی است و توسعه مادی را وظیفه حوزه نمی داند . سومین جریان هم ،جریان اسلام ناب می باشد؛ که این جریان معتقد به عدم تفکیک توسعه مادی از تکامل معنوی بوده و بررسی تأثیرات توسعه مادی بر تکامل معنوی است، این جریان مدیریت دینی دنیا را ضروری می داند.

 

دبیرشورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ، نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی را به نقشه راه تنظیم و ساخت نظامات اجتماعی اسلام در بخش های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تعریف کردند و در پایان جلسه به سوالات طلاب محترم ،پیرامون نقشه راه جواب دادند.

 

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی