کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کار گروه شهید آیت الله مرتضی مطهری

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کار گروه شهید آیت الله مرتضی مطهری

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی شهر مقدس قم (کارگروه آیت شهید مرتضی مطهری) اولین نشست رسمی خود را در تاریخ 14 تیرماه 1392 با همکاری کارگروه شهیدآیت الله مفتح در پردیسان برگزار نمود
این کارگروه در کنار سایر کارگروه های الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان زیر مجموعه های شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی مشغول به فعالیت می باشد.

طبقه بندی موضوعی
 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حضرات آقایان علاء الدین بروجردی و هادی مقدسی

 

 اعلام صریح ارزشها و اصول موجب سر بلندی و حرکت رو به جلو نظام اسلامی است.

(مقام معظم رهبری 7/ 12/ 1386)

 

حضرات آقایان  علاء الدین بروجردی و هادی مقدسی

سلام علیکم

بر آن شدیم تا  در راستای انجام تکلیفی که پرچمدار انقلاب اسلامی  بر عهده ی ما گذاشته است ؛ مسائلی را با شما صمیمانه، جدی و بدون غرض ورزی در میان بگذاریم؛ این مسائل را در پنج محور برای شما که رسالتی سنگین را به دوش دارید تبیین می نماییم:

1. امروز نظام اسلامی در اوج اقتدار خود است و با طراوتی همچون دهه اول انقلاب به مسیر الهی خود ادامه می دهد. بدیهی است که گفتمان امام راحل عظیم الشأن با پیروزی شعارهای عدالت خواهانه و آرمان گرایانه  آقای دکتر احمدی‏نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سوم تیر ماه1384، در کنار شخصیت های مبارز،برجسته و نام آور نظام، توانسته صحنه سیاست داخلی و سیاست خارجی را با انفعال روبه‏رو نماید. رفتارهای ناهنجار سیاسی و نامعقول در عرف دیپلماتیک، از سوی استکبار جهانی و شکل‏گیری بعضی رفتارهای کودکانه در داخل، نسبت به این حادثه شگرف، حکایت از غیرمنتظره بودن پیروزی مجدد شعارها و شاخصه های انقلاب و شخصیت ایشان از سوی برخی جریانهای داخلی و استکبار کثیف جهانی بود. بعد از تحقق این حادثه مبارک، به دلیل دفاع جدّی، متین و معقولانه‏ی مقام معظم رهبری از مقام ریاست جمهوری(1)در صحنه داخل و خارج و هماهنگی ملّت شریف ایران، انقلاب راه خود را با شتاب بیشتر ادامه داد و موضع‏گیری‌ها و تحلیل‌های فراملّی مقام محترم ریاست جمهوری نیز، وحدت ملّی و انسجام بیشتری در تداوم حرکت انقلاب ایجاد نمود و این روند با حمایت مردم، عمق بیشتری گرفت. حال در این شرایط که گفتمان امام و انقلاب جانی مجدد یافته است باید تحلیل نمود که دغدغه اصلی چه باید باشد؟در یک نگاه عمیق باید توجه داشت، آن‏چه مورد دغدغه مسئولین و مردم است، روند نهادینه شدن نگاه عدالت محور و انقلابی دولت نهم در سایر دستگاه های نظام می باشد(2) .بدون تردید پرهیز از درگیری‌های جناحی و سیاسی و توجه تام و عمیق کارشناسانه نسبت به «فرصت‌ها» و «تهدیدات» مطالبه مردم شریف ایران می باشد و این مهم به فرموده مقام معظم رهبری(3)نیاز به دقت های فرهنگی عمیق مسئولین نظام دارد. پر واضح است که طرح غافلانه شعار های عمرانی(4)و منطقه ای از سوی نمایندگان مجلس هشتم و اختصاص اکثر اوقات یک نماینده به پی گیری های لازمه این وعده ها، ایشان را از دقت عمیق در مسائل ملی و شاخصه های انقلاب باز می دارد و جایگاه مجلس هشتم را در فرآیند قانونگذاری دقیق برای تحقق آرمانهای انقلاب تضعیف می کند.

بنابراین حرف نخست ما با شما عزیزان این است که مهمترین مسئله در شرایط فعلی موضوعیت یافتن  شعارهای انقلاب در گفتار(5)و ادبیات  شما  است که در رأس این آرمانها  دو شاخصه  پیشرفت و عدالت می باشد.

2. همانطور که در بند اول اشاره شد تحقق عدالت و پیشرفت ، استقلال, استکبار ستیزی و دیگر شاخص های انقلاب(6)راه حل مشکلات مردم می باشد، که باید این شعارها در سخنرانی ها ، موضع گیری ها ، نطق های پیش از دستور و بیانیه های شما تبدیل به شعار محوری شود. سوالی که در افکار عمومی مطرح است این است که چرا در میان  شعارهای مطرح شده  از سوی شما شعارهای انقلاب مانند عدالت طلبی و جنبش نرم افزاری یا کمرنگ است یا اساسا وجود ندارد؟ آیا شما شعارهای دیگری در کنار شعارهای انقلاب در نظر دارید؟ یا با شعارهای انقلاب آشنا نیستید؟

3. بدون تردید نمی توان فقط شعارهای انقلاب را مطرح کرد؛ بلکه باید برای تحقق آن برنامه ریزی عمومی کرد!! این از بدیهیات است !!! آیا افکار عمومی مردم با فرهنگ بروجرد می تواند از برنامه شما برای تحقق شعارهای انقلاب آگاه شود؟؟ به عنوان مثال می توانید برنامه خود در مجلس برای تصویب قوانین عدالت محور را تبیین بفرمائید؟؟ البته امیدواریم فهرست تلاشهای خود برای تحقق وعده های عمرانی را ارائه نکنید زیرا همانطور که اشاره شد و ظیفه مجلس  قانونگذاری و نظارت است  و نه دخالت در برنامه ریزی های دولتی ! آیا تأکیدات انقلاب مبنی بر پاسخگوئی مسئولین به مردم، برای شما حجت شرعی در انجام این رسالت نمی باشد؟

4. حضرات آقایان  علاء الدین بروجردی و هادی مقدسی؛  نائب امام عصر در اولین دیدار با نمایندگان مجلس هشتم(7) ، همه نمایندگان محترم را از تقویت یک طبقه برخوردار در جامعه اسلامی برحذر داشتند؛ آیا می توانید به سوالات مردم در مورد ارتباط خود با مرفهین بی درد پاسخی روشن  بدهید؟ ایشان در این جلسه فرمودند:

در جمهوری اسلامی هیچ کسی و هیچ مسئولی نباید به شکل گیری یک طبقه جدید اشرافی کمک کند ، به همین علت همه مسئولان از جمله نمایندگان مجلس باید پاک وارد میدان شوند و پاک بمانند و در مقابل فتنه های پیچیده دل، کاملا مقاومت و مراقبت کنند.

5." از جمله برترین شعارهای انقلاب، تعلق این انقلاب به عموم مردم است؛ هیچ قشری ، هیچ طبقه ای ،در نسبت به انقلاب بر دیگران ترجیحی ندارد. جوانهای امروز هم مثل جوانهای دوران دفاع مقدس صاحبان انقلابند. نمیشود گفت آن کسانی که انقلاب را به وجود آوردند یا در زمان انقلاب در به وجود آوردن آن سهیم بودند، آنها بیشتر با انقلاب نسبت دارند؛ نه، کسانی بودند که در اصل پیدایش انقلاب حضوری نداشتند، اما در دفاع مقدس جان خود را به کف دست گرفتند و به میدان آمدند؛آنها هم به همان اندازه با انقلاب نسبت دارند.در طول این سالهای متمادی بیست ساله بعد از دفاع مقدس ، جوانانی به صحنه آمدند که با شعور خود، بقاء این انقلاب و نشاط این انقلاب را تضمین کرده اند؛آنها هم فرزندان انقلابند؛ آنها هم ما لکان انقلابند؛ نسبت آنها با انقلاب مثل نسبت کسانی است که در صدر انقلاب حضور داشته اند؛ در آینده هم همین جور خواهد بود. طبقه جوان، نسلهای پی در پی - همه - نسبت واحدی با انقلاب دارند؛ همه سهیم در انقلابند و همه سهیم در تکلیف حفظ امانت این انقلابند.

جوانهای امروز ما ، جوانهای نسل معاصر ما و جوانهائی که در آینده خواهند آمد، بدانند راه انقلاب، راهی است که احتیاج دارد به عزم، به ایمان ، به ثبات قدم. بعضی این ثبات قدم را دارند، بعضی در بین را برمی گردند؛ البته اینها به ضرر خودشان عمل می کنند؛" فمن نکث فانما ینکث علی نفسه" . آن کسانی که از راه انقلاب برگردند،مثل کسانی هستند که در تابستان روزه گرفته اند و تا اواخر روز ، روزه را حفظ می کنند،اما یک ساعت به غروب،دوساعت به غروب طاقتشان تمام میشود؛ افطار میکنند.این مثل همان کسی است که از اول روز روزه نگرفته است. باطل کردن روزه در هر زمانی از ساعات روز باشد، ابطال روزه است. در راه انقلاب اگر ثبات  قدم وجود نداشت،اگر پیوستگی حرکت وجود نداشت،انسان رابطه اش با انقلاب قطع میشود. این بی وفائی به انقلاب است. همیشه بودند کسانی که به انقلاب بی وفائی کردند، به انقلاب دلبستگی خود را کم کردند، به انقلاب پشت کردند. وصیت امام این است که جوان ما، مردم ما، نسلهای گوناگون ما، با چشم واقع بینانه نگاه کنند. اصل، انقلاب است؛ اشخاص اصل نیستند. انقلابی بودن به حفظ رابطه خود و پیوستگی خود با انقلاب است."(8)

بند پنج نامه خود را از کلمات نورانی نائب امام زمان علیه السلام نوشتیم تا جای هیچ ابهامی باقی نماند. از درگاه احدیت برای شما عزیزان توفیق تلاش بیشتر در راستای تحقق شعارهای انقلاب (راه حل مشکلات مردم) را بیش از پیش خواستاریم. منتظر پاسخ روشن و شیوای شما  هستیم.

 

 

 

 

 

شورای تحقق فعالیت شبکه ای مساجد و هیئات

پانزدهم شهریور سال نوآوری و شکوفائی



1.. اولاً، شعارهاى دولت و مسئولان و اهداف تعیین‏شده‏ى آنان کاملاً با مبانى انقلاب و با مبانى اعلام‏شده‏ى امام عزیز ما منطبق است. ثانیاً، این گفتمان در بین مردم به طور محسوسى زنده است و وجود دارد؛ که وجود این گفتمان میان مردم هم، عامل عمده و اصلىِ گرایش آنها به این دولت و این رئیس‏جمهور محترم بود. مردم، تشنه‏ى عدالت، تشنه‏ى مبارزه با فساد و تشنه‏ى تمسک به اصول انقلاب بودند، که وقتى دیدند یک نفر صادقانه این شعارها را سر دست گرفته و مطرح میکند، حول محور او جمع شدند؛ خود این نعمت بزرگى است که این تفکر به صورت یک گفتمان مسلط در جامعه درآمد و همچنان ادامه دارد.....

مقام معظم رهبری 6/6/1385

2.  امروز آنان خود به این حقیقت معترفند. شما باید در کنار دولت انقلابی و مؤمن،‌ پیشاهنگ این حرکت شجاعانه و مدبرانه باشید؛ دنیا از همه‌ی شما سخن واحدی بشنود و تبلور عزم ملی را در حرف و عمل شما ببیند. پیام به مجلس هشتم، هفتم  خرداد 1387

3.. مسائل فرهنگی نیازمند بحث های مبسوط و تا مل و تعمق بیشتر از جانب همه مسئولان است.        مقام معظم رهبری 7/12/1386

4. من با خودِ نماینده‏هاى محترم در دوره‏هاى مختلف وقتى مواجه شدم، به اینها گفتم: آقایان و خانمهاى نماینده! وظیفه‏ى نماینده این نیست که وعده‏ى عمرانى و فلان پروژه، فلان کار را در منطقه‏ى انتخابى خود به مردم بدهد؛ اینها کار اجرائى است، کار دولت است. وظیفه‏ى نماینده این است که بتواند قانون مورد نیاز کشور را پیدا کند، آن قانون را جعل کند. وقتى قانون شد - یعنى قاعده‏اى گذاشته میشود - دستگاههاى اجرائى و قضائى مجبورند برطبق قانون عمل بکنند و عمل میکنند. وعده‏هاى غیر عملى دادن، وعده‏هاى بزرگ دادن، اینها ملاک نیست؛ باید مردم توجه کنند؛ گاهى علامت منفى هم هست.

رهبر معظم انقلاب اسلامى12/10/1386

 

5. باید به دستورات و احکام اسلام و مبانی انقلاب اسلامی بطور حقیقی اعتقاد داشت و ادبیات و گفتار خود را بگونه ای تنظیم کرد که حاکی از اعتقاد واقعی به این مسئله باشد چراکه حل مشکلات، در گروِ عمل به دستورات اسلام است. . دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان ۱۳۸۷/۰۶/۰۷

 

6. . عدالتخواهی ، استقلال و آزادی به معنای حقیقی کلمه ، استکبار ستیزی و منفعل نشدن در مقابل دشمن ، مردم گرایی ، مستضعف نوازی و گرایش به طبقات محروم ، و پرهیز از اسراف و زندگی اشرافی گری جزو مبانی انقلاب اسلامی هستند که به هیچ وجه نباید تغییر کنند. دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان۱۳۸۷/۰۶/۰۷

 

7. . دیدار نمایندگان مجلس هشتم (۱۳۸۷/۰۳/۲۱ - ۱۴:۱۴)

8. مقام معظم رهبری، نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی 14/3/1387

 

  • admin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی