کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کار گروه شهید آیت الله مرتضی مطهری

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کار گروه شهید آیت الله مرتضی مطهری

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی شهر مقدس قم (کارگروه آیت شهید مرتضی مطهری) اولین نشست رسمی خود را در تاریخ 14 تیرماه 1392 با همکاری کارگروه شهیدآیت الله مفتح در پردیسان برگزار نمود
این کارگروه در کنار سایر کارگروه های الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان زیر مجموعه های شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی مشغول به فعالیت می باشد.

طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

تا برگزاری انتخابات مهم مجلس نهم تقریبا هفت ماه فاصله است؛ به تدریج از سوی نامزدهای انتخابات مجلس فعالیت های خاصی برای جلب اعتماد عمومی صورت می پذیرد. گزارش عملکرد، شعارها و ایده های جدید انتخاباتی و بررسی موانع خدمت، بخشی از گفتمان نامزدها در این ایام است و البته نباید از نقش"مدیریت درهم و دیگ" در برنامه ی برخی از نامزدها برای جلب رأی غافل بود.

شلوغی و تبلیغات متراکم انتخاباتی و دور کردن فضا از شرایط منطقی انتخاب سیاستی است که گاه در دستور کار برخی جریان ها قرار می گیرد و انتخاب نامزد اصلح را مشکل می کند. برای عبور از این مشکل بهترین روش، ملاک قرار دادن شاخص ها و اصول در تشخیص نامزد اصلح است و خواص جامعه باید زمینه بازخوانی مواضع نامزدها حول این شاخص ها را برای مردم آماده نمایند.

وقتی کارنامه نامزدها در مورد شاخص ها و اصول  در اختیار  قرار گیرد، مردم به راحتی می توانند نامزد اصلح را تشخیص داده و در چنین شرایطی فضای انتخابات منطقی خواهد شد.

نهضت کارنامه خوانی وظیفه ای است که با پی گیری آن در مساجد و هیئات مذهبی، تشکل های دانشجوئی، جریان های مطالبه گر و آرمانخواه  و رسانه ها، از یک سو مردم راحت تر نامزد اصلح را انتخاب خواهند کرد و از سوی دیگر هزینه عدم توجه به شاخص ها و اصول بنیادین جامعه، برای نامزدهای جناحی بالا خواهد رفت.

اما کارنامه خوانی حول چه موضوعاتی مفید است؟ سابقه خوب خانوادگی، تحصیلات بالای دانشگاهی، بررسی سطح زندگی نامزد انتخابات، بررسی رابطه نامزد انتخابات با طبقه اشراف جامعه و میزان پایبندی به انقلاب و ولایت فقیه از مواردی است که به صورت موردی در گذشته مورد توجه قرار گرفته است ولی در شرایط فعلی لازم است که فهرستی منظم از شاخص ها و اصول انقلاب و ارزشهای اسلامی برای کارنامه خوانی ارئه گردد تا با دقت بیشتری فرآیند کارنامه خوانی در جامعه صورت گیرد.  

بیانیه جامعتین در 12 بند به تعریف شاخص ها و اصول جریان اصولگرائی پرداخته است که همه این موارد می تواند به عنوان موضوعات کارنامه خوانی در جامعه مورد استفاده قرار گیرد ولی باید توجه نمود که در این میان مواضع نامزدها در  "موضوعات انتقال نظام" از موضوعات کارنامه خوانی غافلانه حذف نشود.

به عبارت دیگر تکامل نظام اسلامی وابسته به برنامه ریزی برای موضوعات انتقال نظام است و کارنامه خوانی حول "موضوعات انتقال نظام"  به تشخیص نمایندگان متناسب با این مرحله از تکامل جامعه  و بالمآل دستیابی جامعه به  مراحل بالاتر کمال کمکی شایان می نماید. توجه به این موضوعات، توجه قاعده مند به بند سوم منشور اصولگرائی جامعتین محسوب می شود.

بیداری اسلامی به عنوان موضوع اصلی انتقال در بخش سیاست، علوم انسانی به عنوان موضوع اصلی انتقال در بخش فرهنگ و جهاد اقتصادی به عنوان موضوع اصلی بخش اقتصاد، از اصلی ترین موضوعات انتقال نظام محسوب می شوند که تکامل نظام اسلامی بدون دقت در این موضوعات امری مشکل است. عدم توجه  مسئولین بخش های مختلف و نمایندگان مجلس به این موضوعات، آینده نظام مبارک جمهوری اسلامی با مشکلات فراوانی روبرو خواهد نمود؛ که عدم انتقال به مرحله بعدی پیشرفت جمهوری اسلامی(دستیابی به الگوی پیشرفت اسلامی) از جمله این مشکلات است.

قم مقدس- پنجم رمضان المبارک۱۴۳۲-۱۵ مرداد۱۳۹۰

  • admin

نظرات  (۲)

با سلام

اگر کشور در همه عرصه ها پیشرفت کند--و اگر آقایان شمال شهر نشین از زندگی مجلل در خانه های مجللشان بیرون بیایند--اسلام هم پیشرفت میکند و مدلی برای کشور های مسلمان میشود.
  • سعید-ه(مجنون)
  • سلام علیکم

    مطلب خوبی بود البته کامل نخوندم تا نظر قاطعی بتونم بدم.

    ادامه مطلب ذیل رو بیایید و بخوانید.

    بسیجیان مظلوم سید علی

    خب عزیز من چرا دخالت میکنی.این همه واجبات حالا باید بری امر به معروف یا نهی از منکر کنی/برادر چاقو برای بدن ضرر داره/اصلا بقول بعضیا مملکت مگه نیروی انتظامی ندارد که تو ماشین گشت پلیس توی یک کوچه خلوت چرت بزند/ساعت شیفت که تموم شد برود منزل و یه لقمه نون کاملا حلال برای زن و بچش ببرد!/که شما کاسه از آش کشک خالته داغتر شی/بخوری پاته نخوری پاچته/ یا این دنیا یا اون دنیا/خلاصش مملکت قانون داره زیاد...

    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی