کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کار گروه شهید آیت الله مرتضی مطهری

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کار گروه شهید آیت الله مرتضی مطهری

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی- شهرقم

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی شهر مقدس قم (کارگروه آیت شهید مرتضی مطهری) اولین نشست رسمی خود را در تاریخ 14 تیرماه 1392 با همکاری کارگروه شهیدآیت الله مفتح در پردیسان برگزار نمود
این کارگروه در کنار سایر کارگروه های الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان زیر مجموعه های شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی مشغول به فعالیت می باشد.

طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

مسئولین محترم کارگروه های الگوی پیشرفت اسلامی

سلام علیکم بما صبرتم

 همانطور که مستحضرید؛ یگانه راه رسوخ و تبیین مسئله الگوی پیشرفت اسلامی در میان مدیران، نخبگان و عموم جامعه، گفتمان سازی تدریجی و منطقی درباره این موضوع است. نتیجه  گفتمان سازی باید ارائه ی  تبیینی روشن از مسئله الگوی پیشرفت اسلامی، ضرورت های طرح آن و چگونگی تولید الگوی پیشرفت اسلامی باشد؛ که البته تحقق این امر خطیر، با رعایت لوازمی همراه است. اصلی ترین این مسائل در محورهای سه گانه زیر تبیین شده است:

در اولین گام، تمامی اعضای کارگروه ها می بایست توان فهرست نویسی بر معرفی نامه های نقشه راه و سایر اسناد پژوهشی را داشته باشند. بدون توجه به این روش پژوهشی، تسلط بر مفاهیم اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی و بالتبع گفتمان سازی ایجاد نخواهد شد. فهرست نویسی، یا مهندسی معکوس متن، سریع ترین راه تسلط بر یک متن تخصصی محسوب می شود، که تسلط بر انجام آن نیازمند ممارست و آموزش است.

در گام دوم لازم است کارگروه به تدوین پیشخوان نشست های خود اقدام نمایند. تدوین محتوای مورد بحث در نشست ها و ارائه آن به اعضای شرکت کننده قبل از برگزاری نشست، نوعی انضباط علمی و الزام طرفین بحث به حفظ موضوع نشست در طول برگزاری نشست محسوب می شود. تجربه نشان می دهد که برگزاری نشست بدون مطالعه پیشخوان، نشست را تا سطح آشنائی اولیه با موضوع الگوی پیشرفت اسلامی، تنزل داده است.

 همچنین در گام سوم لازم است که؛ کارگروه های الگوی پیشرفت اسلامی، تقویم منظمی برای برگزاری نشست های الگوی پیشرفت تدوین نمایند، این امر به منظم شدن حضور شرکت کنندگان در نشست مدد می رساند.

 لازم به ذکر نیست که انتشار منظم اخبار و محصولات علمی -مربوط به فعالیت های کارگروه- در پایگاه اطلاع رسانی کارگروه مربوطه، به تقویت فعالیت های گفتمانی در سراسر کشور مدد می رساند.

 وانه ولی التوفیق

 شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی

 قم مقدس - 13 اردیبهشت1392

پاور پوینت آموزشیِ تبیین وظایف کارگروه های الگوی پیشرفت اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی